Let s barozáznamem a poznámky při přeletu

Moderátoři: Roman, Dandys

Odpovědět
Uživatelský avatar
Dandys
Site Admin
Příspěvky: 389
Registrován: úte dub 19, 2005 12:25 am
Bydliště: Brno - Líšeň (LKCM, LKTB)
Kontaktovat uživatele:

Let s barozáznamem a poznámky při přeletu

Příspěvek od Dandys » stř čer 28, 2006 8:59 am

Jak a proč se dělá na barozáznamu tzv. "zub" po vypnutí z aerovleku?
Co se všechno zapisuje při přeletu?
Napadá mě:
- čas startu
- čas vypnutí
- čas dosažení otočného bodu
- ...
Není umění být dobrým pilotem, ale být starým pilotem! Obrázek

Uživatelský avatar
d.aemon
Příspěvky: 253
Registrován: úte dub 19, 2005 6:29 am
Bydliště: Lomnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od d.aemon » stř čer 28, 2006 10:28 am

Zub je podle mě čistě proto, aby bylo vidět, kde k vypnutí došlo, protože odtud se počítá převýšení, pokud se v průběhu letu nedostaneš ještě níž, než je výška vypnutí.
Nevýhoda je ale zřejmě v tom, že tě nemůže vlekař ustředit do stoupáku, protože tam uděláš zub jen nahoru... :-)
Obrázek
L-13, L-23, VT-116 (1 pole)... do brusů daleko, ale pracuju na tom =o)

Uživatelský avatar
Dandys
Site Admin
Příspěvky: 389
Registrován: úte dub 19, 2005 12:25 am
Bydliště: Brno - Líšeň (LKCM, LKTB)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dandys » čtv čer 29, 2006 2:12 am

Vlekař Tě může ustředit do stoupáku, ale pokud tedy chceš zub, nemůžeš ihned pokračovat ve stoupání. Takže si dáš tři otočky na brzdách a stoupat začneš pak.
To je barbarské nakládání se stoupákem co? Stejně tak, když se vrátíš na letiště ve větší výšce, tak si najdeš 4 metrový klesák, ustředíš ho a točíš klesání. (Praktikoval jsem v neděli se Zbyňochem a připadalo mi to strašně směšný, zvlášť když mi to podal stylem: "Tak a teď máš před sebou jeden speciální úkol. Najít alespoň 3 metrový klesák a v něm točit.) :mrgreen:
Není umění být dobrým pilotem, ale být starým pilotem! Obrázek

Roman
Příspěvky: 78
Registrován: úte dub 19, 2005 7:37 am
Bydliště: Brno - Coumin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman » čtv čer 29, 2006 10:22 am

Dandys píše:Vlekař Tě může ustředit do stoupáku, ale pokud tedy chceš zub, nemůžeš ihned pokračovat ve stoupání. Takže si dáš tři otočky na brzdách a stoupat začneš pak.
To je barbarské nakládání se stoupákem co? Stejně tak, když se vrátíš na letiště ve větší výšce, tak si najdeš 4 metrový klesák, ustředíš ho a točíš klesání. (Praktikoval jsem v neděli se Zbyňochem a připadalo mi to strašně směšný, zvlášť když mi to podal stylem: "Tak a teď máš před sebou jeden speciální úkol. Najít alespoň 3 metrový klesák a v něm točit.) :mrgreen:
:rotfl: :rehot: :superrofl: :superrofl: tak to je haluz

Uživatelský avatar
jalda
Příspěvky: 99
Registrován: úte lis 08, 2005 12:08 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Let s barozáznamem a poznámky při přeletu

Příspěvek od jalda » pon črc 03, 2006 2:13 pm

Dandys píše:Jak a proč se dělá na barozáznamu tzv. "zub" po vypnutí z aerovleku?
Co se všechno zapisuje při přeletu?
Napadá mě:
- čas startu
- čas vypnutí
- čas dosažení otočného bodu
- ...
Zub se dělá kvůli zaznamenání času a výšky! vypnutí.
Pro uznání letěného výkonu jsou určitá pravidla, např. výška vypnutí musí být tuším do určitého podílu letěné vzdálenosti.
Takže chcete-li stříbrné C za uletěnou padesátku, nesmíte se vypnout v kilometru :razz:
Optimálně bych viděl, aby Karel Lang jako sportovní komisař o tom něco povykládal (já bych si to taky znovu poslechl :pohoda:

Vyplnuje se místo (tuším i výška toho místa) a čas vzletu, místo, čas a výška! vypnutí (a když to nebude sedět s bárem, tak si to zaletíte znovu :muhehe: ).

U otočnáku to samé, tzn. čas, výška a místo se fotí nebo gps fix.
A nezapomeňte čas přistání :razz:

O přeletech by se hodilo větší povídání.

Jalda
Prediction is very difficult, especially about the future

Odpovědět