přeskoková a cestovní rychlost

Moderátoři: Roman, Dandys

Odpovědět
XEOL
Příspěvky: 4
Registrován: čtv úno 16, 2006 10:12 pm
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

přeskoková a cestovní rychlost

Příspěvek od XEOL » čtv dub 06, 2006 6:49 pm

pls pls mohly byste mi někdo vysvětlit pojmy přeskoková a cestovní rychlost?

Uživatelský avatar
Martin/Z
Příspěvky: 9
Registrován: pon kvě 16, 2005 8:55 am
Bydliště: KrPole

Příspěvek od Martin/Z » pát dub 07, 2006 8:53 am

Situace:

opouštíš stoupavý proud ve výšce 1000m a letiš směrem k dalšímu stoupavému proudu....Právě si doletěl k druhému stoupáku. Vzdálenost prvního a druhého stoupavého proudu podělená časem, za který k druhému doletíš je přeskoková rychlost.

Začneš kroužit ve druhém stoupáku, do kterého si právě doletěl. Po nějaké době kroužení dosáhneš původní výšku 1000m. Vzdálenost prvního stoupáku od druhého podělená časem potřebným pro přeskok PLUS časem potřebným pro výstup do původní výšky 1000m je cestovní rychlost.

Cestovní rychlost je průměrná rychlost vůči ovzduší, kterou se větroň pohybuje po trati bez ztráty výšky.
Přetížení -1g si dopřejete i bez letadla. Stačí se pověsit hlavou dolů...

Uživatelský avatar
d.aemon
Příspěvky: 253
Registrován: úte dub 19, 2005 6:29 am
Bydliště: Lomnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od d.aemon » pát dub 07, 2006 11:15 am

Dlužno ještě dodat, že přeskoková rychlost bývá o hodně vyšší, než optimální. U blatníků jsou to rychlosti někde nad 100km/h, u brusů mnohem vyšší - plácnu 140 - 150km/h. Sice je ztráta výšky na takové rychlosti mnohem vyšší, než při optimální rychlosti, ale to je daň za to, že dosáhneš co nejrychleji dalšího stoupáku.
Obrázek
L-13, L-23, VT-116 (1 pole)... do brusů daleko, ale pracuju na tom =o)

Odpovědět