Plachtařský výcvik

Tlachání na volné téma.

Moderátoři: Roman, Dandys

MartinM
Příspěvky: 177
Registrován: pon srp 01, 2005 6:37 pm
Bydliště: Rousínov
Kontaktovat uživatele:

Plachtařský výcvik

Příspěvek od MartinM » pon srp 01, 2005 7:21 pm

Zdravím medlánecké aviatiky :)
Projel jsem stránky medláneckého aeroklubu, ale nikde jsem nenašel termíny začátků plachtařských výcviků a co ten kurz zhruba stojí...
Chtěl bych si udělat pilotní licenci na větroně, můžete mě někdo z Vás zasvětit a podat informace co pro to udělat?
Díky moc, letu zdar :)

Uživatelský avatar
Dandys
Site Admin
Příspěvky: 388
Registrován: úte dub 19, 2005 12:25 am
Bydliště: Brno - Líšeň (LKCM, LKTB)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dandys » pon srp 01, 2005 8:49 pm

Ahoj MartineM !!!

Napiš našemu instruktorovi Zbyňkovi Zdráhalovi - zdrahal@sci.muni.cz a ten Ti podá všechny informace, které Tě zajímají. Zároveň s Tebou bude předběžně počítat, jako s novým žákem do elementárního výcviku a bude Tě informovat o zahajovací schůzce a následné výuce teorie, která probíhá přes zimu a kterou elementární výcvik začíná.
Abych tu neopakoval už řečené ocituji Ti část emailu, který mi Zbyněk poslal, jako odpověď na moji žádost o zařazení do výcviku:
Zbyněk Zdráhal píše: Provadime vycvik dle univerzalni osnovy (tedy navijak + vlecna, na vetroni
L13), a to zejmena o vikendech, vstupni cena je 25 000 Kc (zahrnuje poplatek
za teoret. vyuku, vstupni clensky prispevek, jednorazovy poplatek za vycvik
a Vase osobni letove konto - 7000 Kc). Cena letove hodiny na vetroni je 240
Kc a vlecny 2400 Kc/hod. K tomu patri jeste brigadnicka povinnost, ale to je
na delsi povidani. Zacatek teoreticke vyuky je vetsinou v rijnu a jednou
tydne odpoledne, zpravidla v patek, vetsinou do ledna, prakticka cast
zacina nasledujici rok na jare a podle nove osnovy ziskate pilotni prukaz
behem jedne sezony, pokud se tomu budete venovat intenzivne.

Po absolvovani vycviku se stanete automaticky plnopravnym clenem AK.
Pokud budeš potřebovat znát další podrobnosti, klidně je sem napiš, od toho tu toto fórum je. :pohoda:
Není umění být dobrým pilotem, ale být starým pilotem! Obrázek

Uživatelský avatar
d.aemon
Příspěvky: 253
Registrován: úte dub 19, 2005 6:29 am
Bydliště: Lomnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od d.aemon » úte srp 02, 2005 12:12 pm

Čau MartineM,

doufám, že se k plachtařské společnosti přidáš... není nás nikdy dost :) K tomu, co napsal Dandys:

Za ty peníze to určitě stojí, je to nádhernej sport. Brigád se neboj, my se do nich vrhli po hlavě a nakonec jsme zjistili, že máme tolik hodin, že nevíme, co s nimi budeme dělat :)
Na letišti je fajn parta lidí a časem se stane tvým druhým domovem :)
Jinak jakmile se staneš členem AK, lítáš za poloviční ceny - to je taky důležité vědět.
Obrázek
L-13, L-23, VT-116 (1 pole)... do brusů daleko, ale pracuju na tom =o)

Uživatelský avatar
martinb
Příspěvky: 3
Registrován: ned dub 27, 2008 8:40 pm
Bydliště: Brno - Řečkovice

Re: Plachtařský výcvik

Příspěvek od martinb » čtv kvě 15, 2008 1:48 pm

Zdravím piloty z Medlánek,

rozhodl jsem se použít tento thread, jelikož se mi poslední dobou v hlavě honí podobné věci jako původnímu autorovi...

Chtěl bych se zeptat, zda by mě někdo za úplatu nevzal do Blaníka na jeden okruh - ani ne kvůli výhledu (ten už trochu znám z Brigadýra, kterého jsem nad Medlánkami opouštěl 8)), ale prostě "pro ten pocit" :). Upozorňuji, že mám míry 197/92 - takže jestli to vůbec má smysl. V osnově výcviku jsem zjistil, že na začátku je seznamovací let, ale asi by nebylo to pravé dělat přes zimu teorii a na jaře zjistit, že přes kolena nezavřu plexisklo... :|

Můžu přijít celkem kdykoli, ostatně občas chodím na terasu a u půllitru přihlížím.

Přeji dobrou termiku a všechny ty věci kolem toho, kterým zatím moc nerozumím - prostě ať vám to lítá! :)

Martin B.

Uživatelský avatar
Dave
Příspěvky: 118
Registrován: čtv kvě 05, 2005 10:51 am
Bydliště: Kouzelné Medlánky :)

Příspěvek od Dave » čtv kvě 15, 2008 2:08 pm

Ještě se nenašel člověk, kterýho bychom do toho Blaníka nakonec nenacpali ;). Za míry se nemusíš stydět, na letišti už několik podobně narostlých exemplářů je a do letadel se vejdou...
Nicméně svezení doporučuju, už jenom proto, aby člověk věděl, do čeho jde. Přijít se dá takřka každý víkend (vyjímkou jsou termíny, kdy padají kroupy, sníh nebo trakaře): od začátku května vypukl nový elementární výcvik a tak se lítají navijáky o sto šest. Na place se vždy vyskytuje nějaký instruktor, který pomůže, poradí kontakt na pilota na vývoz, popř.vlastnoručně sveze, je-li čas.

Uživatelský avatar
jalda
Příspěvky: 99
Registrován: úte lis 08, 2005 12:08 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jalda » čtv kvě 15, 2008 2:16 pm

Puvodne jsem se lekl, ze 197 je hmotnost, to by fakt neslo :pohoda:
Ciza mel podobny proporce a rikal, ze se dobre vleze vpodstate jen do vosy (VSO10). V Blaniku to nebude nic moc, ale za vyzkouseni to urcite stoji. A taky se ukaze.
Jen je treba najit mensiho instruktora:-) 92+8kg padak, hm... a natrenej blanik ma o dalsich 8kg vic.
Kontrolni otazka kolik zbude na instruktora? 8)
Prediction is very difficult, especially about the future

Uživatelský avatar
Daxer
Příspěvky: 17
Registrován: pát úno 10, 2006 9:40 pm
Bydliště: Brno, někde na jihu... :o)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Daxer » čtv kvě 15, 2008 6:06 pm

jaldo, je nám to jasný) s tímhle chlapem chceš lítat ty, coby zástupce lehčí třídy)))

Uživatelský avatar
jalda
Příspěvky: 99
Registrován: úte lis 08, 2005 12:08 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jalda » čtv kvě 15, 2008 9:27 pm

zas jeden co na to prisel o neco driv :pohoda:
Prediction is very difficult, especially about the future

Uživatelský avatar
martinb
Příspěvky: 3
Registrován: ned dub 27, 2008 8:40 pm
Bydliště: Brno - Řečkovice

Příspěvek od martinb » pon kvě 19, 2008 12:33 pm

Dave píše:Ještě se nenašel člověk, kterýho bychom do toho Blaníka nakonec nenacpali ;). Za míry se nemusíš stydět, na letišti už několik podobně narostlých exemplářů je a do letadel se vejdou...
Takže jste nacpali i mě - díky za to! :) Bylo tam teda dost těsno, ale přežít se to dá, zvlášť když člověk nemusí řídit... Nešlo by někdy ještě jednou na aerovleku, ať to trvá trochu dýl - nejlépe opět s mým potenciálním instruktorem? S vyššími náklady jsem srozuměn.
Kdyžtak můj e-mail je martin zavináč bilik-online.cz, nespěchá...

falkon
Příspěvky: 249
Registrován: úte dub 01, 2008 10:16 pm

Příspěvek od falkon » pon kvě 19, 2008 2:22 pm

martinb píše:
Dave píše:Ještě se nenašel člověk, kterýho bychom do toho Blaníka nakonec nenacpali ;). Za míry se nemusíš stydět, na letišti už několik podobně narostlých exemplářů je a do letadel se vejdou...
Takže jste nacpali i mě - díky za to! :) Bylo tam teda dost těsno, ale přežít se to dá, zvlášť když člověk nemusí řídit...
Nuz, ak ti mozem poradit z vlastnej skusenosti... mam cca 193cm :)
Ono dost zalezi, v ktorom Blaniku letis. Ok-9829 je asi "najmensi" - tam si dost neprijemne obijam holenu kost o spodok palubovky, chce to sa tam poriadne "uhniezdit"... "Biely" 0931 je na tom trochu lepsie, tam sa zmestim tak 'na milimeter' a uplne "najluxusnejsi" je 1823 - tam je miesta na nohy habadej. :)

Este mala poznamka k tomu tvojemu "pokial clovek neriadi" - ale ty to predsa riadit chces, nie? :) A sam na sebe som si vsimol, ze pohodlny posed je zakladom dobreho pilotovania... a sam na sebe som si vsimol, ze ked sedim v 9829, tak s vyssiou mierou lietam sklzove zatacky, pretoze podvedome malo slapem nohy, ako mi tam vadi ta palubovka. :(

Uživatelský avatar
jalda
Příspěvky: 99
Registrován: úte lis 08, 2005 12:08 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jalda » pon kvě 19, 2008 2:35 pm

Dave píše: Nuz, ak ti mozem poradit z vlastnej skusenosti... mam cca 193cm :)
Ono dost zalezi, v ktorom Blaniku letis. Ok-9829 je asi "najmensi" - tam si dost neprijemne obijam holenu kost o spodok palubovky, chce to sa tam poriadne "uhniezdit"... "Biely" 0931 je na tom trochu lepsie, tam sa zmestim tak 'na milimeter' a uplne "najluxusnejsi" je 1823 - tam je miesta na nohy habadej. :)
To jsi mu moc nepomohl, letel v 1823 :razz:
takze... lepsi uz to nebude. :pohoda:
Prediction is very difficult, especially about the future

Uživatelský avatar
martinb
Příspěvky: 3
Registrován: ned dub 27, 2008 8:40 pm
Bydliště: Brno - Řečkovice

Příspěvek od martinb » úte kvě 20, 2008 6:00 pm

To Falkon - díky za cenné zkušenosti :)
To Jalda - díky za svezení, ještě jednou :)

Pokud jde o mě, tak jsem zvyklý nějaké to nepohodlí snést, když o něco jde. Blaník není to jediná věc, která nepočítá s přerostlými - mám v živé paměti desítky hodin autobusy v orientálních zemích nebo třeba řízení Peugeotu 206 s pěti lidmi na palubě.... :eek: Akorát bych chtěl mít jistotu, že za každé situace dokážu dosáhnout na vše potřebné a zareagovat, jak je třeba.

Zkrátka - asi nebude snadné se mě zbavit: buď půjdu do elementárky, nebo aspoň budu čas od času otravovat, aby mě někdo svezl :pohoda:

Uživatelský avatar
CaesarD
Příspěvky: 193
Registrován: pát pro 02, 2005 2:48 pm
Bydliště: LA
Kontaktovat uživatele:

Elementarka 2009

Příspěvek od CaesarD » úte pro 30, 2008 12:38 pm

Zdravim,
chodi na zdejsi forum nekdo z nove elementarky 09. Kolik vas zacalo letuchtivych, jak jde teorie a atd.?
David C;)

ONDR4.cz

Příspěvek od ONDR4.cz » pát led 02, 2009 1:07 pm

Taky zdravím,
letuchtivých je nás myslím 16 (z toho 2 příslušnice něžného pohlaví, ale to už se asi proslechlo :) ).
Máme za sebou aerodynamiku/mechaniku, stavbu a konstrukci (tam nám ještě chybí hangárování, atd.) a přístroje.
Mně se zatím zdála nejtěžší aerodyn. a mech. letu, ale díky skvělému výkladu pana doc. Daňka by to neměl být nějaký problém.
Jinak teorie probíhá v pořádku, nikdo si nestěžuje :) a samozřejmě se už těšíme na jaro.

Ondra

Uživatelský avatar
Petr Čech
Příspěvky: 67
Registrován: čtv bře 01, 2007 6:10 pm
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr Čech » čtv úno 12, 2009 9:28 pm

falkon píše:
martinb píše:
Dave píše:Ještě se nenašel člověk, kterýho bychom do toho Blaníka nakonec nenacpali ;). Za míry se nemusíš stydět, na letišti už několik podobně narostlých exemplářů je a do letadel se vejdou...
Takže jste nacpali i mě - díky za to! :) Bylo tam teda dost těsno, ale přežít se to dá, zvlášť když člověk nemusí řídit...
Nuz, ak ti mozem poradit z vlastnej skusenosti... mam cca 193cm :)
Ono dost zalezi, v ktorom Blaniku letis. Ok-9829 je asi "najmensi" - tam si dost neprijemne obijam holenu kost o spodok palubovky, chce to sa tam poriadne "uhniezdit"... "Biely" 0931 je na tom trochu lepsie, tam sa zmestim tak 'na milimeter' a uplne "najluxusnejsi" je 1823 - tam je miesta na nohy habadej. :)

Este mala poznamka k tomu tvojemu "pokial clovek neriadi" - ale ty to predsa riadit chces, nie? :) A sam na sebe som si vsimol, ze pohodlny posed je zakladom dobreho pilotovania... a sam na sebe som si vsimol, ze ked sedim v 9829, tak s vyssiou mierou lietam sklzove zatacky, pretoze podvedome malo slapem nohy, ako mi tam vadi ta palubovka. :(
Zatracený Blaníky že ? No na šířku ten kokpit teda taky nic moc ! :popcorn: :kofola:
Nechme starosti na zemi - neuletí nám

Odpovědět