Služby navijákaře

Tlachání na volné téma.

Moderátoři: Roman, Dandys

pel
Příspěvky: 7
Registrován: stř kvě 18, 2005 5:43 am
Kontaktovat uživatele:

Služby navijákaře

Příspěvekod pel » pon kvě 12, 2008 2:55 pm

Ahoj. Bavil jsem se s několika lidmi ohledně způsobu penalizace či bonifikace navijákaře při nenastoupení / zastoupení služby. Podle reakcí soudím, že by bylo dobré, kdyby moje myšlenka přešla do povědomí co nejširší masy lidí /třeba i k někomu ze současné rady...
A teď k jádru věci:
1. Navijákař který nenastoupí službu dostane pokutu 5 brigádnických hodin /příp. počet skutečně neodsloužených hodin. Tyto hodiny má stále možnost do konce roku odpracovat.
2. Navijákař, který nastoupí službu za toho, kdo se nedostavil, si tyto hodiny napíše jako brigádu.

K tomuto řešení mně vedou dva důvody:
a/ pokutovaná služba není dostatečnou hrozbou pro některé jedince
b/ alespoň v první fázi se nenastoupení služby neřeší penězi
c/ brigádnické činnosti je pro 100 členů AK málo, přítomní navijákaři rádi nahradí nepříchozího. Nevím jak Vy, ale já pětistovku od nikoho nechci. Za rozumné považuji brigádnické hodiny od AK, nikoliv peníze z cizího konta.
d/ kdo nenastoupí službu a neodpracuje si navýšené hodiny do konce roku, létá za vyšší sazby, což ve výsledku bude daleko větší strašák.

Rád uvítám kritiku, případně vylepšení mého návrhu. Pepa Linhart
Naposledy upravil(a) pel dne úte kvě 13, 2008 2:18 pm, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
jalda
Příspěvky: 101
Registrován: úte lis 08, 2005 12:08 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod jalda » pon kvě 12, 2008 3:58 pm

To si Pepo netusil, jak rychle se te bude nenastoupeni navijakare osobne tykat:-))
Koncept brigadnickych hodin se mi zda pomerne dobry.
Pouze penelizace na letovem je zcela nevhodna. Jednak vubec neovlivnuje ty co litaji na soukromych letadlech a jednak bych jako premisu nechal, ze nasim zajmem je at se lita co nejvic.

Po rozhovorech s dalsimi lidmi se navic zacinam priklanet k motivacni podobne sluzeb, tedy jednoduse by kazdy za odpracovanou sluzbu dostal nejake brigady (napr. 2 až 5 za nastoupeni plus pocet skutecne odslouzenych hodin). Aby na tom AK nebyl skodny, pocet povinnych brigad by se primerene navysil, aby se to vykompenzovalo.
Lidi by to motivovalo sluzby delat a ty co ne by si to mohli odpracovat jinde nebo zaplatit.
Represivni slozku, tedy pokutu za nenastoupeni bych ponechal.
Kombinaci s peneznim system se nebranim,

Jalda
Prediction is very difficult, especially about the future

pel
Příspěvky: 7
Registrován: stř kvě 18, 2005 5:43 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pel » pon kvě 12, 2008 4:05 pm

No, ta represívní část-penalizace na letovém vychází s podstaty tohoto způsobu "účtování". Je to prakticky ta pokuta, ale na konci roku. AK by na tom dle mého názoru škodný určitě nebyl.
Nesouhlasím s kombinací pokuty+ stržené brigády.

Uživatelský avatar
hawk
Příspěvky: 45
Registrován: ned úno 18, 2007 9:53 pm
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod hawk » pon kvě 12, 2008 4:30 pm

Souhlasim s Pepou, penize bych do toho vubec netahal. Ty uz jsou zakomponovany v navyseni brigadnicke povinnosti. Clovek, ktery nenastoupi bude penalizovany nejenom za neodpracovane brigady, ale take drazsim letanim, coz uz je slusna motivace pro to, aby zacal chodit do sluzby.

pel
Příspěvky: 7
Registrován: stř kvě 18, 2005 5:43 am
Kontaktovat uživatele:

přesně tak

Příspěvekod pel » úte kvě 13, 2008 8:33 am

ano ano, krátce a výstižně řečeno.
pozn. brigády bych v žádném případě nenavyšoval, ani nedával "navíc".
Jen nějakých defaultních 5hod za službu. To by se ovšem musela služba posunout tak, aby dopolední a odpolední navijákař měl stejné podmínky.
Tj. od 9:00 do 14:00 dopolední
od 14:00 do 19:00 odpolední
nevím kdo výměnu služeb v jednu hodinu stanovil, zdá se mi to nevyvážené.
Naposledy upravil(a) pel dne úte kvě 13, 2008 8:46 am, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
jalda
Příspěvky: 101
Registrován: úte lis 08, 2005 12:08 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod jalda » úte kvě 13, 2008 8:44 am

Jak jsem jiz psal, navyseni letovyho neni zadna motivace pro ty co litaji na soukromych erech.
Být na jejich miste musel bych se smat co je to za postih.

Cenu letu bych do toho vubec nemichal, protoze by to v dusledku mohlo znamenat dalsi zmenseni objemu letu a tomu chceme predejit.
Mensi objem letu taky znamena, ze naklady na letadlo se rozpusti do mensiho poctu hodin a tim by mohlo letove narust. Uz se o tom nekolikrat mluvilo a kazda kapka to muze posunout.

Jalda
Prediction is very difficult, especially about the future

pel
Příspěvky: 7
Registrován: stř kvě 18, 2005 5:43 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pel » úte kvě 13, 2008 8:51 am

Navýšení ceny letového vychází z důsledku neodpracovaných hodin.
Soukromí majitelé letadel nejvíce platí za letové hodiny na vlečné, takže by se jich to sakra dotklo.

Uživatelský avatar
jalda
Příspěvky: 101
Registrován: úte lis 08, 2005 12:08 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod jalda » úte kvě 13, 2008 12:48 pm

Zkus si to spocitat a zjistis, ze vyrazne bit na tom bude ten, kdo poleti s aeroklubovym letadlem.
Rekneme 5h prelet. s 6 min. vlekem.
Zatimco na vleku je rozdil 120 kc! u obou, ten s aeroklubovym letadlem zaplati 600kc navic za kluzak.
zde je vypocet:
vlek 6 min x 25 kc(/min) = 150kc (sazba A 1500kc/h)
vlek 6 min x 45 kc(/min) = 270kc (sazba B 2700kc/h)
kluzak A 120, B 240 => clovek zaplati 5x 240kc misto 120kc,
tedy 600kc navic.
samozrejme ve vyssich sazbach je to jeste vyraznejsi, ale hlavne pro toho kdo leti s klubovym.

Dalsi vec je, ze ti lidi co nemaji moc penez prestanou litat nez to vyresi, protoze prece nebudou litat za draho a snizi se objem letu.

Jalda
Prediction is very difficult, especially about the future

pel
Příspěvky: 7
Registrován: stř kvě 18, 2005 5:43 am
Kontaktovat uživatele:

sazby

Příspěvekod pel » úte kvě 13, 2008 2:08 pm

Já bych to tak nehrotil. Každý navijákař který se nedostaví, bude muset jako náhradu služby navíc odpracovat pět hodin. Tečka.
Pokud to do konce roku nenapraví, pak bude mít dražší hodinu letu. Co ti na tom připadá tak špatného? Sám za sebe ti můžu říct, že hrozba neodpracovaných brigád je pro mně víc než pětistovka pokuty. A další navyšování pokut samo o sobě nic neřeší.

A ještě jedna technická: pokud Zd. Svoboda udělá chybu a zařadí člověka který ještě není navijákař /viz. minulý víkend, tak aeroklub utrpí ztrátou pěti brig. hodin náhradníkovi. V opačném případě by AK nebo přímo Svob. musel rozdávat pětistovky ze"svého", což se ovšem nikdy nestalo a nestane.

Naposledy: Ten kdo má soukromé éro už za to letadlo zaplatil takových peněz, že ani tak nebude řešit nějaký naviják. To je pak spíš o přístupu ke kolektivu.

Uživatelský avatar
jalda
Příspěvky: 101
Registrován: úte lis 08, 2005 12:08 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod jalda » úte kvě 13, 2008 4:12 pm

aha, ze bude mit drazsi jednu hodinu letu, tak to jo...
v zasade 5hodin pokuta je ok.
Prediction is very difficult, especially about the future


Zpět na “Hovory z Medlánek”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti